Ο καθένας θα μπορούσε να έχει ένα ή δύο κυψέλες στην αυλή, στο μπαλκόνι, ή και μέσα στο σπίτι του, που εκτός από την γαλήνη που θα κερδίζει παρακολουθώντας τες, μπορείς να εξασφαλίσει και το μέλι της χρονιάς. Ένα παράθυρο στην φύση χωρίς πολλές απαιτήσεις.

Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2014

Κυψέλη dadant by ΜΕΛΙΣΑΚΗΣ...

Μετατροπή ορόφου standard σε κυψέλη dadant. Κόβουμε τα σανίδια στις διαστάσεις του ορόφου και αφού τα διαμορφώσουμε με πατούρες για τη βάση και τις εισόδους ,τα τοποθετούμε στο κάτω μέρος του πατώματος ,γιατί από εκεί θα γίνει η "επέκταση". Σημειώνουμε τα σημεία που θα τοποθετηθούν τα λαμέλα και τα "δένουμε" με κόλα και βίδες. 
Ακολούθως κάνουμε τις τομές για τα λαμέλα με τη φρεζοκαβιλιέρα

βάζουμε κόλα

Ελληνική κόλα πολυουρεθάνης

σφίγγουμε με σφιγκτήρες για ένα 24ωρο

η κόλα πολυουρεθάνης ξεχειλίζει στις ενώσεις και αφού ξεραθεί ,καθαρίζεται με ένα μαχαίρι.

Πριν καρφώσουμε τον πάτο, αν θέλουμε να το χωρίσουμε στη μέση για διάφορους χειρισμούς,τραβάμε μια γκινισιά ανάλογη με το πάχος του διαφράγματος, με το router wood.

όπως και στη βάση μια γκινισιά ρηχή για να κάθεται το διάφραγμα

εδώ φαίνεται  η τελική εργασία

ήρθαν και τα κεριά από το Pleven , καλά να είναι ο Θεοδόσης που έκανε τον κόπο,γιατί στην Ελλάδα κανείς δεν παράγει φύλα μεγέθους Dadant.

τέλεια εφαρμογή .Τα συγκεκριμένα τελάρα, έχω γράψει παλιότερα, μου τάχει φτιάξει ένας φίλος από την Πάτρα.

εδώ φαίνεται η διαφορά από το standard πλαίσιο ,περίπου 20% μεγαλύτερο.Έχοντας στην κατοχή μου 100 τέτοια τελάρα,θα δοκιμάσω 10 κυψέλες μ'αυτή τη διαμόρφωση.Αν πετύχει η δοκιμή του χρόνου θα κάνω την ολική ανατροπή. Σύντομα θα τελειώσω την πρέσα φύλων κεριών ,διαστάσεων dadant  και αν επιτύχει θα έχω ανάλογη ανάρτηση με το πρωτότυπο .




11 σχόλια:

Βαγγέλης Ζλατίντσης είπε...
Πολύ ωραία ανάρτηση.

foris mouratidis είπε...
Μαστορα γεια στα χερια σου.Τι σου εκανε κλικ για να μπεις σαυτη τη διαδικασια.
ΑΝΘΙΜΟΣ ΣΙΓΚΟΥΔΗΣ-ΓΕΩΠΟΝΟΣ ΑΠΘ-ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΟΣ - ANTHIMOS SIGOUDIS AGRONOMIST Aristotele University of Thessaloniki-BEEKEEPER είπε...
Σάκη, προχώρα, μπας και γίνουν πολλά κλικ στον χώρο της μελισσοκομίας!!
Αθανασιος Μιχαηλιδης είπε...
Ευχαριστώ Βαγγέλη,πατριώτη (Σερραίος είμαι κι' εγώ)!

Φόρη,εκτιμώ ότι το μελίσσι θα αναπτύσσεται καλίτερα σε ευρύχωρο πλαίσιο.Δοκιμή κάνω!

Ανθιμε,δεν τα θεωρώ όλα δεδομένα στη μελισσοκομία.Το Ελληνικό "μελισσοκομικό σύστημα" έχει αδυναμίες.Όσο ασχολούμαι, θα ψάχνω συνεχώς καινοτομίες.Μπορεί τελικά να μη καταφέρω τίποτε,θα μου μείνει η ικανοποίηση ότι προσπάθησα για κάτι καλίτερο!
Χρήστος Γ. είπε...
Μελισσότσαρκα σήμερα!
Καλημέρα Σάκη!
Ξέρεις υπάρχει και το Skype και είναι και τζάμπα! :)
Lampropoulos Stathis είπε...
Σάκη σου εύχομαι καλή επιτυχία με τις κυψέλες dadant. Άντε, να γίνουμε πολλοί, μπας και αρχίσουμε να βρίσκουμε στην Ελλάδα ότι χρειαζόμαστε και να μην τρέχουμε στο εξωτερικό.
Όταν ζήτησα από έναν κατασκευαστή κεριά για dadant, το μόνο που είχε να μου πει ήταν: "Γιατί βρε παιδάκι μου το κάνεις αυτό, γιατί;"...!!!
Vasilis Papadakis είπε...
Σάκη ξεκίνησες την δοκιμή ε?! Μπράβο ! Εγώ έφαγα φόλα όπως σου είπα. Μάλλον θα κάνω δοκιμή του χρόνου με τον δικό σου τρόπο.
Ίσος και από φέτος... Με έβαλες σε σκέψεις τώρα.

Θα μου στείλεις τις διαστάσεις των κομματιών που πρόσθεσες αλλά και το ύψος του ορόφου συνολικά.

explore.bees είπε...
Μπράβο μαστροσακη .
Πολύ ωραια η μετατροπή .
Βεβαια μπορούσες να κανεις τα επιπλέον κομάτια αποσπομενα μέχρι να δεις πως παει .Όσο για τα κεριά ,ο λογος που αποφεύγουν, (ευτυχώς όχι ολοι) την κατασκευή τους ,είναι οτι δεν υπάρχει η απαιτούμενη ζήτηση στην Ελλάδα.Αλλά αυτό φαίνεται λόγω των συγκιριων να αλλάζει.
Καλη επιτυχία
Χρήστος
Αθανασιος Μιχαηλιδης είπε...
Στάθη και σε σένα καλή επιτυχία!
Οι επαγγελματίες όταν δουν ότι "τραβάει" το σύστημα ,τότε θα το υιοθετήσουν.Ως τότε ότι κάνουμε μόνοι μας!
Βασίλη επειδή δεν έχει τυποποιηθεί τίποτε ,όλα είναι σχετικά.Εγώ δηλαδή ξεκίνησα με τα πλαίσια.Τα πλαίσια μετά καθόρισαν την αύξηση του πατώματος και επειδή οι διαστάσεις διαφέρουν από ένα κατασκευαστή σε άλλον,πρέπει να κάνεις την μετατροπή ανάλογα με το ύψος του πατώματος που διαθέτεις.Εφ'όσον δηλαδή βρείς τα πλαίσια ,τοποθέτησέ τα σε άδειο πάτωμα,δες πόσο προεξέχουν από κάτω ,υπολόγισε και ένα κενό περίπου 2 cm και εκεί θα είναι ο πάτος της κυψέλης.

Χρήστο έχω και τέτοια δυνατότητα , αλλά προτίμησα σταθερή κατασκευή , γιατί θα τα χωρίσω με διάφραγμα.Για την παραγωγή κεριών θα μπορούσε ένας κατασκευαστής να βγάλει μια "καζανιά" κεριά dadant και μετά να ξαναλλάξει τα μαχαίρια.Όποιος το κάνει θα ξεπουλήσει αμέσως και θα χρειαστεί να ξαναβγάλει.Αμα ξεκινήσει ένας, θα ακολουθήσουν και οι άλλοι,αρκεί να γίνει η αρχή.Πολύ σύντομα θα βγάζω δικά μου με μια αερόψυκτη πρέσσα κεριών, πολύ φθηνή κατασκευή.
trikalinos-Trikala Greece είπε...
Γεια σου φίλε Σάκη.
Πολύ καλή η δουλειά σου και να ξέρεις ότι θα είναι σίγουρα πετυχημένη.Το πρόβλημα θα το έχεις (όπως και εγώ) με τον μελιττοεξαγωγέα.Ηδη έχω 35 παρόμοιες από την περασμενη άνοιξη και όσο το καλοκαίρι τρυγούσα τα μισαδάκια που είχα πατώματα,όταν μέσα Σεπτεμβρίου είπα να πάρω και κάποια του εμβρυοθαλάμου ,τρελάθηκα!Τόσο μέλι πως να το βγάλω? Τελικά χρειάσθηκε να κάνω μετατροπή τον εξαγωγέα.Πάντως είναι μεγάλη η ...ηδονή όταν βγάζουν το μέλι,αλλά χρειάζεται νεος εξοπλισμός,οι κηρήθρες δεν είναι πρόβλημα.
Α! παρολίγο να το ξεχάσω.ΤΟ βάρος... μιλάμε,αμάν μου κόπηκε η μέση.
Αθανασιος Μιχαηλιδης είπε...
γειά σου Φίλε Γιώργο!
Αφού μου λές ότι το εφαρμόζεις και συ,είμαι σίγουρος πλέον για την επιτυχία,παρά τα προβλήματα με τον εξοπλισμό και με... τη μέση!

Δεν υπάρχουν σχόλια: